mandag, november 30, 2009

Så gjør vi så når vi...

I dag har lampettene fått julevasken. Alle "diamantene" ble tatt av og vasket i såpevann for så å bli tørket og hengt på igjen. Måtte også skru ned lampa og vaske den inni, fordi det så ut som et sånn syltetøyglass barna har om sommeren hvor de samler en haug med innsekter.
Men nå er de rene og pene og klare for jul.
Jeg er slett ikke fremmed for tanken på å ønske meg et nytt og bedre kamera til jul. Liftgardinet jeg har hengt opp på kjøkkenet ser virkelig rosa og ikke rødt ut. Jeg skulle som sagt slå til med noe julerødt i år, og ikke bare hvitt og sølv som tidligere. Men er ikke helt sikker på om jeg klarer hele desember med disse gardinene, eller om jeg skal donere dem til noen som trenger dem mere enn meg...
Ønsker dere alle ei flott uke, både dere som er i full gang med juleforberedelser og dere som enda tar livet litt med ro.

6 kommentarer:

yesheimen sa...

Det er så herlig når alt er vasket, og det er pent og rent. Selv vasker jeg ikke rundt, men tar det etter som det trengs, og koser meg isteden for å slite meg ut. Jula kommer uansett.
Klem Ann<3

Prinsesse Elin sa...

Herlig innlegg:) Klart du holder ut hele desember med gardinene. Det vet jeg at du gjør. De var utrolig fine og så kan du glede deg til julepynten skal tas ned igjen etter jul.
Her byttes ikke gardinene selv om det er jul. Jeg har så store vinduer at det gidder jeg rett og slett ikke. Det er den vanlige kappa det som får henge i vinduet året igjennom. Klem fra Elin:)

fru Dyregod sa...

Deilig å få vasket litt til jul, da. Så skinner sikkert lampettene ekstra fint! Er gardinen helrød eller er den stripete hvit og rød? I såfall forklarer jo det hvorfor den ser rosa ut på bildet. Kos deg i adventstiden!

Anette sa...

Julevask er deilig, ikke alt som syns, men man VET i allefall at man har vasket det:)

HA en koselig 1.desember:)

Anette

Besta sa...

Julegardin var flott, har aldri hatt det sjøl men syntes det er koselig hos andre.
Rundvask blir det heller ikke her, tar det som trengs (og synes) Blir litt lat etter som årene går.
Ha en fin dag.
klem fra marilyn

Besta sa...

Glemte selvfølgelig å si noen om Trunken, de hadde i allefall MASSEVIS av julevarer, det meste fra Sia og noe fra usa. Tror ikke det var noe nytt i fra RM, ikke som jeg så i allefall. Lite matvarer var det også...men jeg fikk da plukket med meg litt.
klem