søndag, november 29, 2009

1. Søndag i Advent

Fjops! Så var det 1.Søndag i Advent! Da jeg våknet i dag, var jeg veldig klar for å pynte litt. Men det skulle bli lettere sagt enn gjort. All julepynten står nemlig nede i det gamle huset, og nøkkelen er sporløst forsvunnet... Det er derfor ikke ut til at jeg skal få opp julestjernen i vinduet i dag. Hmm med andre blir det en noe forsinket julestjerne i det Veggianske hjem denne desember.


Fire lys er ivhertfall på plass, og akkurat nå står det første og skinner. En ganske enkel adventstake, men egnetlig akkurat slik jeg liker den. Med en frisk lyse lilla rose stukket i oasis. Jeg regner ikke med at rosene holder seg i fire uker. Men da er det jo bare å bytte dem ut...
Jeg har også kastet meg på bølgen om litt julerødt på kjøkkenet. Er ganske sikker på at Ahlens har solgt en del liftgardiner til bloggedamer rundt omkring i Norges land i år. Deriblant meg. Men jeg er ikke sikker på om jeg blir helt fortrolig med dem. Hvorfor trenger de foreksempel å være så enormt lange? Nå ha jeg snurret og rullet og brettet og knyttet etter alle kunstens regler. Og de krokene som fulgte med- Hva tenker de med!?! Er det virkelig noen som har brukt dem? Når de skal ut fra listen igjen er jeg sikker på at en måtte ha brukt minst en tube med acryl for å tette hullene. Hos meg ble det to tynne små spiker som holder gardinet oppe. Jeg tror det skal holde såfremt at ikke Mannen eller Leif har tenkt å bruke dem som svingstang!!

1 kommentar:

lillelise sa...

Hei!
Så flott adventsstake du hadde laget. Likte den veldig godt!
Ha en fortsatt fin kveld