mandag, juni 22, 2009

Oslo tur i ferien

De fleste i blogglandia har vel stiftet bekjentskap med Home & cottage. Det være seg gjennom andre bloggsjelevenner, bledd i katalogen deres på nett, eller vært så heldig og hatt muligheten til å besøke dem "life". Jeg skulle virkelig ønske at de ville åpne en butikk her på sørlandet også...
Vi pleier å ha en tur til Oslo i løpet av sommeren, og jeg har allerede printet ut kartet til Home & cottage, slik at jeg skal være sikker på å finne det, og avlegge dem et "lite" besøk.
Jeg har et par andre steder jeg skal besøke også. Jeg kunne for eksempel godt tenke meg en tur på Hadeland glassverk, etter at Tomine's hjem viste så flotte bilder fra da hun hadde vært der. Får se om jeg få med mannen på det.
Er det noen av dere jenter som har noen gode tips om hvor det er bra å Shoppe i Oslo området? Jeg bodde en gang i Oslo, men det er 11-12 år siden og mye har forandret seg siden den gang. Smaken har vel også forandret seg drastisk siden den gang- hehe
Jeg elsker outlets, og tenkte jeg skulle se om ikke jeg fant et par i ferien- noen som kjenner til noen?
Men det er desverre ikke ferie enda for min del. Det er faktisk så lenge til at jeg ikke har begynt nedtellingen enda- men rask hoderegning sier 35 dager, altså fem uker... Det er lenge det!
Det jeg konsentrerer meg om er at det er 19 dager til snekkerene kommer- det er ikke lenge til, og det er masse som skal ordnes. Begynner å bli litt nervøs, men håper at det skal gå bra.
Jeg har aldri fikset opp rom som bad og kjøkken før, så er ikke helt sikker på gangen i det hele, men det ordner seg nok.
Ønsker dere alle en deilig uke, her er det snakk om SOMMER, og det er deilig selv om en er på jobb.
Tuddilu Yvonne

4 kommentarer:

La.. sa...

Hello Yvonne !! Im Maria from Spain-Ibiza. I was in Oslo last year and them me and my housban are in love from Norway.
Your blogs is very nice .I like very much.
Which the best area in Oslo for buy a apartment?
Hugs from Spain and Thanks

ralfefarfars paradis sa...

Skal si du får spennende kommentarer på bloggen din!! Lykke til med anbefaling av leilighet;)
Skjønner du har noe å se frem til når du skal på Home and Cottage, føler de har danket ut ikea her inne..Bor heller ikke i nærheten, men sånn er nå livet!! Spennende med oppussing!!

Besta sa...

Jeg reiser til Oslo om et par dager og gleder meg til Home and Cottage bl.a. Ellers er jeg ikke så godt kjent, åresvis siden jeg bodde der.
Ha en fin uke.
Klem Marilyn

fru Dyregod sa...

Jeg var innom Home& cottage da jeg var i Oslo sist uke, og det er enkelt å finne! Det letteste er egentlig å gå fra Majorstua (ta T-banen opp) og gå nedover Bogstadveien/ Hegdehaugsveien mot sentrum. Det ligger masse fine butikker langs ruta, så det er en fin gåtur. Etter endt shopping kan du slappe av i Slottsparken før du går ned på Karl Johan og titter på livet.