torsdag, juni 25, 2009

En deilig sommerkveld

I dag, etter jobb var jeg en tur innom hagesenteret. Det er vanskelig å komme ut derfra uten å ha brukt en hel liten formue. Det er utrolig mye fint der. Jeg fikk med meg en hortensia i den nydeligste blåfarge. Nå gjelder det bare å holde fargen. Fikk et par tips; som å legge et par rustne spiker ned i jorda!!! I mangel av rustne spiker fant jeg noe annet som var rustent og stappet det godt ned i den nye, gode, sorte jorda. Jeg gjødslet litt med rododendron-gjødsel også- så nå er jeg spent. 
Verandaen min er som du ser egentlig ikke særlig bloggifiserbar, men jeg måtte bare vise dere de herlige blomstene. Håper på ny veranda i løpet av sommeren.
Fikk også med hjem to nye lavendeler. Jeg elsker Lavendel. Disse var spesielt fine- akkurat sånn som vokser i hopetall så langt du kan se på Franske åkrer. 
Etter å ha plantet i krukker, gjødslet og styrt i flere timer, sitter jeg nå på verandaen og koser meg med et glass pepsi-max(som jeg egentlig ikke drikker midt i uken!) Og en Prince av den milde sorten, mens jeg nyter de nye blomstene mine- Livet er herlig!
Tuddilu Yvonne

5 kommentarer:

Prinsesse Elin sa...

HA HA HA HA HA HA HA Ler så jeg griner.....Tinius askebegerne de hadde jeg jo glemt. Husker en gang jeg prøvde å ta et bilde ned fra veggene. oh my good. Tinus tiden....

Tomines hjem sa...

hoho... godt å se at det ikke bare er meg som må ha en pinne når jeg nyter terasselivet.. ha en deilig helg!!

ralfefarfars paradis sa...

Ser at du koser deg ordentlig, også med en mild prince da...fin laptop!! Nydelige blomster, elsker hortensia, så skulle gjerne hatt en slik en;o) Veldig fin blomsterurne du hadde;) Ha en super helg!

Tomines hjem sa...

hoho... ja det må være noe.. men det må være første gangen iløpet av hans liv at han foreslår noe interiør"ish"...
Lykke til!!

Gry sa...

Skal jammen prøve tipset med rustne spiker i jorda! Koselig blogg du har!