mandag, desember 13, 2010

Julestrømpe nr 18 er ferdig


Da var alle 18 julestrømpene ferdig sydd, og enda er det noen dager igjen til jul!!!
De er mye finere enn bildene klarer å vise. Kremt og hint- det kan ha noe å gjøre med kameraet mitt. ( bare sånn i tilfelle noen jeg kjenner veldig godt skulle lese dette)
Det kan også ha noe med at det var rimelig mørkt i stua i kveld. Mannen er på bridge kveld, dermed måtte jeg egenhendig ut å fange veden skulle det bli varme i stua.

Alle strømpene er sydd i forskjellige bommulsstoff, og alle har hvitt bommulsfor. Navnet til den som skal ha strømpen samt Merry Christmas er brodert på og det er sydd en hempe på i toppen med to knapper.
Noen av stømpene ble sydd på bestilling og er solgt, mens andre er sydd til julegave.

Her dukket det jammen meg opp et par bilder fra trappa vår også. Var innom Fretex her en dag og kjøpte et par gamle skjøyter som jeg har hengt på en gammel dør som står ute til pynt. Skjøytene hadde fått hvit skokrem på seg, mens jeg ønsker at de skal se litt slitt ut. Da var det bare å skrape dem oppetter trappa litt, så bedret det seg.
Her er bilde av årets dørkrans. Den er laget av thuja og har fått hvite stjerner. Litt usikker på om jeg synes at den minner litt for mye om begravelse med thuja. Jaja vi overlever vel..
JEPP! Ytterdøren skal males til våren. Det er en gammel teakdør, som har sett bedre dager og skriker etter vedlikehold i form av lakk. Men det har den desverre ikke fått allverdens av her.
Skulle du ha lyst på julestrømpe, syr jeg gjerne flere, men det må bli til neste jul.



4 kommentarer:

Besta sa...

Kjempefine strømper:) Jeg har 3 strømper selv foreløpig så det er strengt tatt nok vel? Men jeg ombestemmer meg kanskje til neste år.
ha en fin kveld.

klem fra marilyn

Anonym sa...

ÅHHHHH som vi gleder oss til å pynte peisen vår !!!

Tusen takk skjønne deg :)

Klem fra Renate

Yvonne sa...

Heisann Yvonne utrolig søte julesokker!!
klem fra Yvonne =)

Lill sa...

HEihei.
så utrolig søte strømper..tar du bestillinger?klem fra lill