mandag, desember 06, 2010

Hvit jul

Jeg har vært innom hos Country Living Det er alltid mange fine bilder og drømme seg bort i hos dem, og i dag fant jeg disse flotte bildene hvor de har pyntet til jul med hvitt, creme og natur.


Jatakk, sånn kunne jeg godt ha hatt det! Men nå er det på vei til å bli jul hjemme hos oss også. I går fikk jeg gjort reint i stua. Servisene ble tatt ut av skapene og vasket, duker og gardiner ble vasket og strøket. Ikke julegardiner og duker- bare de vanlige hvite. Jeg prøvde meg i fjor med knall fine rød/hvite striper i liftgardiner på kjøkkenet, men det varte i nøyaktig 1 dag, så var det ned igjen med dem og opp med de hvite kappene. Det fungere liksom best hos meg.
Jeg er forresten ganske så kry av mannen min. Han har nemlig satt opp lister i helga!!!
liter langs gulvet i stua og kjøkkenet og lister i taket på kjøkkenet. Nå skal jeg bare gi taklistene et lite strøk med maling, så tenker jeg det blir veldig bra.
På sørlandet har vi fått snø, i mine øyne er det mye snø, unødvendig mye og alt for tidlig! Jeg skal medgi at det ser veldig fint ut i disse førjulstider, men akk så upraktisk! Jeg regner med at ved å si det, pådrar jeg meg en del vrede rundt, men det får så være. Hadde det vært opp til meg kunne snøen ha kommet fra 07.00-23.00 24. desember- det hadde holdt i massevis!
Men det er lite noen kan gjøre med, så det nytter ikke å irritere seg allverdens.
I mellomtiden må dere alle kose dere med julepynting, julerengjøring og ellers alt som skal gjøres før julen setter inn. Ønsker dere alle en flott uke.

4 kommentarer:

Besta sa...

Nydelige bilder, jeg kan heller ingenting med julegardiner. Syntes stort sett det blir for mye av det gode....
Håper iallefall ikke det kommer mere snø nå...jeg skal ikke klage hvis det bare ligger sånn noen dager.
klem fra marilyn

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei Yvonne!

Svar på spørsmålet ditt: Jeg har satt juletreet i en pose ( i tilfelle den gamle sinkbøtta lekker) og har støttet opp med beleggingsstein. De er tunge, så det funker bra! Jeg har et lite juletre i bøtte også, der satt jeg treet først i et syltetøyglass med vann, så syltetøyglasset oppi bøtta og fylte med stein.


Du, jeg ser du har brukt noen av bildene mine på bloggen din, det er ok, men som du skriver selv på bloggen din, så foretrekker jeg at du spør først. Det er god skikk her i blogglandia, og faktisk har man i følge norsk lov ikke lov til å bruke bilder uten tillatelse, selvom de ligger på nett. Så vet du det!
Ha en fin dag!
Hilsen Jeanette:-)

www.jeanettefoto.blogspot.com sa...

Hei igjen:-) Du, jeg forstår at det ikke var vondt ment altså! Men det er nok lurt å sette seg litt inn i lover og regler når man skal blogge, for alle som har tatt et bilde eier det i følge Åndsverksloven, og dermed er det "privat eiendom", om du skjønner. Dine bilder er ditt åndsverk, og dermed er det ulovlig å publisere uten samtykke. Greit å vite!
Selvfølgelig ikke lett å vite, og nå ga du meg akkurat inspirasjon til å lage et innlegg om det! Det var lurt! Fin blogg du har, forresten:-)
Hilsen Jeanette

salige lavendel sa...

Lekre bilder i hvitt og natur. Det er en herlig blanding!!