fredag, desember 17, 2010

7 nellikspiker igjen

Alle husker vel jul i skomakergata. Med Jens Petrus og Tøfflus og alle de andre. Jon Blund som dysset oss i søvn, etter at han hadde minnet oss om barns rettigheter.
Jeg husker jeg var dypt imponert av appelsinen med nelliker, og satte igang med å lage maken.
Mamma's bakeskuff ble rensket for nellik, men de var jammen meg ikke lette å få dyttet inn i appelsinen og brakk så for de møtte motstand. Kjenner jeg meg selv rett så havnet vel både appelsin og nellikspiker vegg i mellom.




I dag ville Jens Petrus, Tøfflus, Jon Blund og min appelsin ha hatt 7 nellikspiker igjen. Jeg kjenner at jeg gleder meg. I år er Sessa såpass stor at hun skjønner litt mer så det blir vel et skue når pakkene skal åpnes.
Jeg skulle egntlig ha ønsket at vi kunne ha utsatt Julen en ukes tid, men siden jeg fikk avslag på den søknadene, har jeg innfunnet meg at det som blir klart er bra, så overlever vi det som ikke er klart. Det listes på spreng hjemme rundt dører og vinduer. Og jeg er regelrett dypt imponert av mannen som har lagt gulvlister, han har fått skikkelig teken på det.



Julekort skulle ha vært bestilt for lenge siden, men det har blitt glemt og det er vel fare for at om jeg bestiller dem nå, så kommer de utpå nyåret. Derfor dropper jeg det likegodt.
Hadde egentlig tenkt å bruke et av disse bildene. Som dere ser så er ikke Leif videre fornøyd med Sessa's krampetak rundt han. Han har litt av en personlighet. I begynnelsen rømte han så fort han så henne, men med tiden har han vendt seg mere til å bli slept rundt, holdt på og drasset på, matet, klappet og kost. En kan se på han noen ganger at han er veldig langt i fra fornøyd, men har aldri gjort henne noe. GODPUSEN!

Nå er det snart helg dere og for mange er det vel innspurt med handling og greier.
Kos dere allesammen






5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var nå jeg skulle ha klart å få lagt ut bilde til deg av peisen vår, meeeen det klarer jeg ikke uten en ledning til kameraet, så det får vente ! Men du kan tro vi har fått en ny peis med de fine strømpene dine på !!!!!!!!!!!! Guttene er kjempe fornøyde og bruker ord som dritfine og at de ruler, så vet du at de setter pris på dem :)
Ha en nydelig dag og slapp av med alt som ikke er ferdig, det blir jo ferdig til neste jul om ikke annet :) Hils flinke mannen ! (leier du ham ut????) hihi
Klem fra Renate

Vårt Hus sa...

Kjære deg Renate
Om du kunne se meg nå, så ville du ha sett et stort glis. Jeg er såååå fornøyd med at guttene er fornøyd med strømpene. Bedre skussmål enn dritfine og ruler kan en rett og slett ikke få.
Jeg er dypt takknemlig :))
God helg til dere alle, klem Yvonne
Ps. skal hilse mannen, han blir sikkert minst like stolt!

Janne sa...

Ja Skomakergata var utrolig koselig - gode minner fra da vi samlet oss rundt fjernsynet som små.
Jeg bestilte faktisk julekort i går kveld, men håper bare at de rekker frem. Pleier ikke å være så seint ute, men i år var det litt frem og tilbake om vi skulle lage eller ikke. Får se hvordan det går:-))
Ha en fin adventshelg. Her har vi skikkelig vintervær med masse snø og vind:-))
Klem fra Janne
janneshjerte@blogspot.com

Besta sa...

Nydelig bilde av Sessa og Leif:) Håper du får en fin helg, hvis du ikke er helt innesnødd. Jeg klarte å karre meg ned til alleen idag og fikk unna en del:)
Men pass deg på glatta, pål datt i går og brakk 1 ribbein og det ser ganske vondt ut:)

klem fra marilyn

Lakka sa...

Tusen takk for gratulasjon!! Vi føler oss veldig heldige:-) Det har ikke vært bare enkelt for oss heller. Jeg skal tenke på dere, og sende så mange gode babyvibber jeg kan! God klem fra meg, og de beste juleønsker:-)