torsdag, desember 23, 2010

Dagen før dagen


Brrr så kaldt det er! Jeg var redd for at jeg hadde en begynnende ørebetennelse her om dagen, og gikk straks til verks for å skaffe meg en lue. Men forfengeligheten lenge leve- uansett hvilken lue jeg prøvde så så jeg teit ut! Luktet seriøst på Kristine Vikse sin lue, men gidder ikke betale 350,- for å se teit ut. Dermed bar det til Broderistua for å kjøpe garn og mønster. Det skal overleveres til lillesøster, så håper jeg at hun vil strikke en lue til meg.

I mellomtiden har jeg sydd meg en lue a la Tone Finnanger. Den har for med små brune stjerner, og utenpå er det ullfilt. Rundt den har jeg sydd på et sløyfebånd. Jeg har trosset forfengeligheten, og her en dag jeg var på jobb i Kristiansand var jeg jammen meg glad for at jeg hadde den på. ( Faren for å treffe på noen kjendiser er ikke så stor der, som her hjemme!)

Jeg kunne nok ha lagt til litt mere sømrom for å fått den en str. størrelse, så mulig jeg skal prøve meg på en ny i romjula. Kanskje jeg skal sy et skjerf og votter i samme style!?!


Jeg har vært rimelig klein med julekortutsendelse i år. Sender et felles kort til dere alle her.

Hmm Ikke helt heldig med størrelsen på skriften der! Jeg skriver det på sånn helt normal måte her, slik at alle får med seg budskapet :)

Må julen bli fin og gi ro i sinnet,
la alle problemer bli små og forsvinne.
La dagene som kommer bli gode og fine.
God jul til deg og dine.
Verset hadde Christine på bloggen Hvit stil på de flotte julekortene sine. Jeg syntes det var et utrolig flott værs i stedet for good old God jul og godt nytt år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Yvonne !

God Jul til deg og Per ! Håper vi ser dere en dag om ikke så lenge :) Tror kanskje mennene våre snart må treffes !
Kjempefin lue, så klassisk elegant ut !
Kos deg hos Irene i morgen, og hils alle kjente i fra meg

Hilsen Renate