tirsdag, desember 14, 2010

Jule snacks!

Super enkle å lage, og farlig gode!
Jeg er ingen racer på de tradisjonelle 7 slagene. Jeg har prøvd meg noen ganger men det har endt opp som fuglemat utpå nyåret, så de siste årene har jeg latt være. Men noen tradisjoner kan en ikke kutte ut. En oppskrift jeg tok med hjem fra året i USA i min grønne ungdom var oppskriften på Rice Krispie treats. De er super enkle å lage og farlig farlig gode! Har du lyst til å prøve er dette oppskriften jeg bruker.
RICE KRISPIE TREATS
3 spiseskjeer smør/margarin
1 pk store marsmallows
ca 5 dl Rice Krispies.
Begynn med å smelte smør på middels varme. Ha deretter oppi marsmallows og rør i det til det har smeltet helt sammen med smøret. Ha i Rice Krispies og rør det godt inn.
På forhånd har jeg gjort klar ei langpanne kledd med bakepapir og sprøytet på litt formfett.
Hell massen ut på pannen og spre det utover pannen. Jeg bruker fingrene til å jevne det ut med og har gjerne litt formfett på dem for at ikke det skal bli så klissete.
Etter at det har stivnet kuttes det opp i små ruter. De må oppbevares i en tettboks, så lenge de varer...
Det er ikke alle plasser en kan få kjøpt Rice krispies. Jeg kjøpte mine forgje på Bilka i Danmark, men jeg har sett dem på butikker som Meny og Ultra her hjemme.

1 kommentar:

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Yvonne!! For en super oppskrift!!! Den skal jeg jammen prøve;)) Super for min familie hvor halvparten er glutenallergikere;) For disse Rice Krispies er laget BARE av ris, ikke sant?! (ikke mel) *litt usikker*

Ha en fortsatt fin adventstid!

KLEM KLEM
Anette:)