mandag, august 10, 2009

Svak for striper...

Jeg har lagt merke til at jeg ikke er den eneste bloggeren som er svak for striper. jeg har alltid vært veldig glad i striper og småruter. Har bestemt meg for at jeg skal ha stripete tapet i gangen. Den skal helst være hvit og grå og stripene må være ca 10-15 cm. Jeg tror jeg har funnet den rette hos Borås tapeter. Klarte selvfølgelig ikke å lagre bildet for å vise dere, men den er lik denne på bildet, bare i en lysegrå farge. Har noen av dere erfaringer med stripete tapet, eller vet om noen som er veldig fine- tar jeg veldig gjerne i mot tips.
Tapet på kjøkkenet er et tema i hjemmet for tiden. Mannnen synes det begynner å bli mye hvitt! ( han skulle bare visst at fruen ønsker at alle vegger i hele huset var hvite!) Her en dag foreslo han at vi skulle ha en tapet med litt mønster i på kjøkkenet. Jeg ble litt i tvil om han bare ertet meg og lurte litt på hvorfor han plutselig brydde seg om det. Han kunne tenke seg en tapet med spiderman på! Eller en sånn med noen store frukter eller kaffekverner på! Det var likefør jeg kakket han i hodet med noe hardt- men da han ikke klarte å holde masken lenger og begynte å le, skjønte jeg heldigvis at han bare tullet.
Men for at det ikke skal bli helt hvitt på kjøkkenet har jeg tenkt å kjøpe en rull med fin tapet og sette inn i vitrineskapene. På den måten blir det litt farge, og jeg kan enkelt bytte den ut når jeg er lei... Smart ide, syns jeg selv!
Når vi først snakker tapet- i går brukte jeg sinnsykt mange timer og negler på å rive ned den gamle våtromstapeten som har vært på vaskerommet. I dag skal vi sparkle og pusse litt. Jeg håper at vi innen neste helg har fått klart kjøkkenet til å sette opp innredningen. Jeg gleder meg så utrolig til å vise dere bilder. Det blir som tidligere nevnt ingen før bilder, fordi jeg er rett og slett for flau til å vise dem frem.
Ønsker dere alle en flott uke, nå er vel ferien over for de fleste. Jeg har kun hatt ei uke, så jeg håper på en fin høst...

2 kommentarer:

Lotta sa...

Hei hei!Striper og prikker..der har du meg...jo og ruter:)
Tapet er lekkert da...så heldig du er som har en mann som faktisk bryr seg litt om interiør..her er det kun interesse for det elektriske...og komfort..hehe
Smart idè med tapet inni skapene da!
Ønsker deg en fin dag!
Klem fra
Lotta:)

Anonym sa...

Synes tapeten på veggen bak kransen er kjempefin. Hvem lager den?