onsdag, august 12, 2009

Kaos


"Kaos er et gresk ord av usikker opprindelse. I mytologien betyr det mørke og uorden som gikk forut for gudenes opprettelse av den verdensordningen som het kosmos.

I dag benyttes ordet ofte synonymt med ROT og UORDEN"

Fritt fra Wikepedia. Bildet har jeg funnet på nettet, men husker desverre ikke hvor.


Dette er den beste beskrivelsen på mitt hus akkurat nå! Jeg hadde nok ikke tenkt at det skulle ta så lang tid- og det ser ut til at det enda er en stund før huset igjen er bloggifiserbart.

Akkurat nå bor vi midt i dette kaoset. ( Føler det er et bedre ord enn rot og uorden- som er den fulle sannhet, men som jeg ikke orker og forholde meg til!
Det er noe med at i en alder av 34 år er det ikke like enkelt å flytte hjem på pikerommet igjen, med en samboer på slep. Man føler seg litt i veien uansett hva man gjør.
Vi har derfor fått måket oss vei til senga, og jeg har fått ryddet unna diverse kjøkkenmoduler, slik at det er en liten sti frem til sofaen, og i visse vinkler kan vi faktisk få sett litt TV.
Den sanitære biten er det så som så med. Vi har et gammelt hus nedenfor vårt eget, her bruker vi badet. Standarden er heller minimal, men grei nok. Vi har toalett, vask og for inntil et par dager siden hadde vi også varmt vann i dusjen! Nå er det iskaldt av ukjent grunn, så vi våkner på en brutal måte om morran- Brrrr!
I dag tenkte jeg at jeg skulle ta med meg ei korg med skittentøy og dinge på døra til lillesøster og be om å få låne vaskemaskinen hennes.

Ha det bra så lenge, alle sammen.

1 kommentar:

ralfefarfars paradis sa...

håper kosmos snart kommer på banen;) Kaos er absolutt ikke å foretrekke- men noen ganger blir det bare slik;) Får håpe klesvasken gikk i boks!
Ha en fortsatt fin kveld;)