onsdag, november 17, 2010

Tommelen opp for IKEA Sørlandet

Hurra for nyåpnede IKEA på Sørlandet. Vi var der IGJEN i går i anledning tilbudet de for tiden har på sofatrekk. Kunne jo ikke la et slikt godt tilbud gå fra oss kan vite...

Jeg har kommet ut av tellingen på hvor mange nye Blekinge trekk som har blitt kjøpt siden sofaen kom i hus, jeg vet at det ikke er få! Derfor tenkte jeg å slå på stortromma og slå til med et mørkegrått denne gang- ja i tillegg til et nytt Blekingetrekk må vite- bare sånn i tilfelle om kontrastene skulle bli uutholdige! Da vi reiste bort stod det på nettet at det skulle være 22 av både Blekinge og Svanby på lager.

Svanby havnet i korga, men det var værre med Blekinge- han hadde flyttet ut gitt!
Pokkern heller, tenkte jeg! Men det var jo tross alt bedre at det var Blekinge som ikke lenger lå i hylla, siden Svanby koster tre ganger så mye som Blekinge. I kassa spurte jeg når de forventet at de fikk inn ny forsyning?

En åpnebaring av en kjempe hyggelig svensk jente sa at siden de ikke hadde det i hyllen kunne jeg gå i bytte disken og bestille det, så skulle de sende det hjem til meg fraktfritt! Har noen, noen gang opplevd dette på IKEA før meg? Jeg opplevde ihvertfall dette som revolusjonærende! Og tenkte vel egentlig i mitt stille sinn at dette var noe hun sa for å bli kvitt maset mitt. Men jeg bestemte meg likevel for å forsøke denne byttedisken. Damen bak disken som var veldig hyggelig, men ikke hadde like stor glorie over hodet som min svenske tjei, sa at dette var nok ikke noe de pleide å gjøre, men dersom tjeien hadde sagt det, så måtte de gjøre det. Fornøyd med IKEA jeg? YOU BET!
Så nå venter jeg i spenning på Blekinge, men han skal legges på hylla, sånn i tilfelle, for nå skal Svanby få flytte inn i vår stue.







1 kommentar:

Anonym sa...

Det er det jeg sier : det ordner seg for snille jenter :)
Hilsen Renate :)

PS! svensker er ålreite,i hvert fall de på IKEA :))))