mandag, april 18, 2011

Påskepynt

Jeg kan huske da jeg var liten- da var som regel på mine besteforeldres hytte i påsken. Jeg husker påskepynten som ble dratt frem. Den bestod i drøssevis med store og små gule kyllinger. Noen som hang på bjørkeris, og noen som stod oppstilt rundt omkring.
Å så påskegget selvfølgelig! Eller i flertall er vel mere riktig. Martha Stewart liker også å pynte til påske- det kan ses av bildene her. Hun er i grunnen ganske flink til å få det til hun Martha, og har mange flotte ideer.
Jeg har som regel noen små planer for påskedagene, selv om ikke dagene alltid blir som planlagt, er det jo et greit utgangspunkt. I år har jeg planer om å male badet. er ikke helt fornøyd med fargen på platene der inne. Dessuten tror jeg det er lurt med et strøk med våtromsmaling på.
Blir det fint vær som de har meldt håper jeg å tilbringe litt tid ute i hagen også. Kanskje plante litt i krukkene. Og ta bort siste rest av vinteren. Moseballene som ligger på trappa er det vel på tide å arkivere et annet sted. Et par kranser som har sett bedre dager trenger å bli byttet ut.

Tenkte jeg skulle forsøke meg på å lage egne kranser av greiner.

Har du planer for påsken? Eller er du som meg- og har noen små planer rett rundt hushjørnet.
Uansett ønsker jeg deg noen deilige fridager og en strålende påske.



1 kommentar:

MissMette sa...

Hei Yvonne
Koselig og inspirerende blogg du har ღ Her la jeg meg til som følger :) Ønsker deg en fortsatt fin uke og god påske ღ Klem fra Mette