torsdag, januar 20, 2011

Svenskene kan det!


Dersom jeg hadde bodd nærmere svenske grensen, ville jeg ha hatt et feriested hos søta Bror.
En liten stuga i i lys skandinavisk stil. Med gamle laken og håndklær med monogrammer.

Et landlig hvitt kjøkken. Lyse, helst hvitmalte gulv i hele huset. Eller kanskje ikke der hvor mannen skulle trampe inn på sin møkkete støvler etter å ha vært ute å spadd opp små bedd til meg. Hvor jeg skulle plante små, yndige, lyseblå perlehyacinter og store flotte peoner. Jeg skulle selvfølgelig ha hatt masse frukt trær i bakhagen, hvor jeg skulle plukke store saftige epler, som skulle legges i gamle rustikke eplekasser. Så skulle det ha blitt hjemmelaget eplesaft og eplekaker i lange baner.

Det skulle ikke finnes en eneste plastbøtte i huset. Bare gamle sinkbøtter. Er stor fan av mopp, selv om den ikke ville ha passet inn i stilen min, kunne jeg ha gjemt den unna i et skap, når den ikke var i bruk.


Jeg skulle ha hatt masse kurver og flere gode quilt tepper liggende rundt- hvite selvfølgelig! Et par gode, gamle hvitmalte benker skulle stå rundt i stugan. På soverommene skulle det ha vært gamle små etageovner, og i stuen en stor, gammel, hvitglassert svensk ovn.
Åhhh- men her kunne vi vel ha levd livet. Slappet av og bare nydt dagene. Men jeg bor ikke nær svenske grensen, ikke nesten engang, så det blir med drømmene. Men hvilken DRØM!!!

Alle bilder funnet hos "skøna Hem"

5 kommentarer:

fru Dyregod sa...

Og en tvättmaskin med store mengder Blenda, kanskje? Ha en fin dag!

Christina Mari sa...

nydelig! Ja,svenskene kan det der.
Ha en god dag.
Klem Christina

Behindabluedoor sa...

Hei Yvonne..
Dette høres ut som en flott drøm, falt inn i drømmeland jeg også..
Tenk å hatt et slikt et feriested.
Svenskene er meget flinke på innredning!

Koselig innlegg.
Ha en toppers dag.
Klem Klem:)

Min stil sa...

Åh, så vakkert. En hvit drøm. Hadde ikke hatt noe imot å bodd der nei.
Ha en koselig dag videre.
:) Susanne

Lakka sa...

Jeg drømmer med deg..;-)