torsdag, september 22, 2011

Litt fra hjemmeverkstedet!

Jeg har blitt litt hekta på stoffene fra Amy Butler. Synes der så utrolig mye flotte farger. Så har jeg fått meg overlock ( Hysj- ikke et ord til mannen!) Da går det jo fort som en lek å sy en bluse.
Denne er lyseblå, grønn og gul i fargene. Den har strikk i halsen og ermene som forøvrig er 3/4 ermer og ganske posete. Om jeg må si det selv så synes jeg ikke bildet gjengir akkurat hvor fin den er. Jeg har tenkt å sy flere av denne, og vurderer om jeg skal legge inn litt pynt på den.
Håndarbeid på symaskin har jeg alltid vært glad i. Det er noe jeg får sånn rimelig godt til. Jeg kan ikke strikke, ikke hekle eller brodere. Det er det heldigvis andre i familien som kan ta seg av.
Likevel har jeg kastet meg på bølgen med hjemmestrikkede "lysholdere" Kjøpte et nøste med tykk- det så egentlig ut som t-shirter som var opprevne i lange, tynne remser, og tykke pinner. Dette skulle jo være så lett atte. Vel, jeg tror at jeg neste gang skal bruke tynnere garn og litt tynnere pinner. Kan ikke si at jeg har blitt bitt av basillen, men jeg gir meg ikke helt med dette prosjektet, fordi jeg burde kunne få det til med litt øvelse og testing.
Nå er det snart helg igjen dere. Skal bli deilig. Denne helgen har vi faktisk ingen planer. Det er lenge siden vi har hatt en orntlig helgemiddag, så det skal bli biff på fredagskvelden. Synes det er litt deilig med høst jeg, stearinlys i hopetall, mye digg på tv. Mmm skynt deg å bli fredag...

1 kommentar:

Ingvild sa...

Du er kjempeflink... Jeg er heller ikke noen kløpper med strikketøyet, men øver meg!


Ha en fin dag,
klem,I