fredag, september 16, 2011

The Yankee cookbook og en ny visp i hus!

Å kjøpe en Kitchenaid er den beste invistering jeg noen gang har gjort. Historien om kjøpet er et kapittel for seg selv. Med egen koffert ble den slept gjennom Londons gater, gjennom tollen og ombord i flyet før den havnet på kjøkkenet mitt. Dette hvite vidunderet!!!
Jeg har savnet en visp som drar litt bedre rundt kantene, og da Manuela var her i sommer og holdt Cupcake-kurs for oss hadde hun nettopp en slik. Hennes var selvfølgelig ROSA, for det er det meste Manuela har. Jeg fant min på Ebay til en billig penge, og i går kom den i posten. Siden dette ikke er original del til Kitchenaid, var jeg litt spent på om den ville passe. Men det gikk som hånd i hanske, so no worries at all. Vispen har denne geniale gummikanten som fungerer nærmest som en slikkepott i vispebollen. Yippi- kan virkelig anbefales.
Min far hadde funnet en gammel kokebok etter min farmor. Da jeg var liten jente var jeg veldig ofte på besøk hos farmor og Farfar og diltet rundt i beina på dem. Farfar var veldig mye ute i hagen og stellte med lille nysgjerrige Yvonne som hale etter seg. Vi dyrket både tomat, agurk og små paprika planter. Nå sporer jeg visst av litt her...
Ihvertfall fikk jeg denne gamle kokeboken etter Farmor. Den heter The Yankee cookbook. Min Farmor var fra amerika, og jeg tror nok boken er fra slutten av 40 årene eller begynnelsen av 50 årene. Jeg fant masse fine oppskrifter på muffins og paier- "Lemon meruenge pie" høres feks. ikke vondt ut.
I helgen er det jobb, og på søndag blir det kanskje litt bak symaskinen. Det har allerede kommet noen bestillinger på julestrømper. Tusen millioner takk til dere for det. Jeg gleder meg til å sette i gang med dem, og håper at dere alle vil bli fornøyd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

God morgen :)
Hmm der ble det jaggu en ting til på gavelista mi, ønsker meg jo allerede en Kitchenaid, så en liten visp fra eller til spiller vel ingen rolle ;) Jeg ønsker meg en blå en, finnes det tror du????
Stor helgeklem i fra meg i Lia

Snefrid sa...

så morsomt å få kokebok etter farmor, gratulerer!
Ønsker deg ei koselig innehelg!
Klem fra Snefrid