tirsdag, september 06, 2011

Jaija's ljus

Min mor, tante og hennes veninne er hver sommer en tur i Sverige på besøk hos Jaija. Det er ikke vanskelig å skjønne at de har det rasende festlig på denne turen og jeg kan levende se for meg hvor gøy de har det.
I år fikk jeg pakke da de kom hjem. Min Mor hadde kjøpt et deilig duftende lys som Jaija har laget. Hun har rett og slett rigget seg til et lite verksted hvor hun lager lys av soya, tilsetter herlige dufter og så selger hun disse lysene. Jeg vet at hun selger til flere butikker i Sverige både interiør butikker, parfymerier og spa sentere. Lysene brenner utrolig fint og sprer den herligste duft i rommet.
Forrige uke var Jaija hjemme i Lyngdal en tur, og da hadde hun med et lass med lys som flere hadde bestilt. Deriblant to med duften "fresh cotton" til meg, så nå er det lys på bordet så fort jeg kommer hjem fra jobb.
Og det er jo riktig tiden for lys, høsten er virkelig i kommingen, og jeg synes at luften har fått et kjølig drag de siste dagene.
Må bare vise dere denne herlige planten jeg fikk kjøpt her en dag. Var den ikke kul? Den ser ut som et lite tre, og det som er best med den er at den ikke trenger noe særlig vann. Den blir visstnok bare enda kulere om den ikke får vann!

Ingen kommentarer: