fredag, februar 25, 2011

Siste prosjekt

Det er noen dager siden forgje innlegg nå, og på høy tid med et nytt.

I dag har beste venninnen min bursdag. Hun er ei flott dame på 40 år. Jeg har sydd tunika til henne, og jeg håper inderlig at den passer. Jeg burde selvfølgelig ha bedt henne prøve den før jeg sydde den sammen, men da hadde det jo ikke blitt noen overraskelse...

Tunikaen har jeg sydd av hvit chenille. På ryggen har jeg brodert initialene hennes som er BB, men jeg har lagt dem mot hverandre for å få en fin effekt. Det er sydd med sølvtråd, og ble ganske så fint, om jeg kan si det selv :)


Nede i kanten har jeg sydd på en blonde som går hele veien rundt. Jeg har også sydd på et blonde hjerte, som jeg en gang i tiden har kjøpt hos Salige lavendel.



På ermene og rundt halsen har jeg sydd en pyntesøm av små blomster




Så har den fått logo på seg! Jeg er selvfølgelig veldig spent på om den passer, og ikke minst om hun liker den. Det var veldig gøy å sy, så jeg ser ikke bort fra at det blir flere tunikaer fremover.

Men denne helga er det jobbing på byens flotteste hotell som står i fokus. Mannen skal spille bridge på samme sted. Det er kvalifisering til NM i bridge det skal spilles om, og jeg håper selvfølgelig at han klarer det. For dere har vel hørt at når det regner på presten- drypper det også litt på klokkeren!?!

Ønsker dere alle sammen en fortsatt flott helg ;)



Ingen kommentarer: