onsdag, april 03, 2013

Gullegget!


 

Jeg er ikke den største fan av påskepynt. Det skyldes sikkert at jeg ikke er noe glad i gult. Nå andre handler inn i bøtter og spann av minipåskeliljer før påske- velger jeg andre ting.
Selvfølgelig har jeg påskeegg, men det er mere for å forsvare mengden av snop som det liksom er lov å putte i munnen selv om det ikke er lørdag.
 


Før påske fikk jeg tak i noen gåseegg. De er beige/hvite og en del større enn vanlige hønseegg. På eggene la jeg super-løvtynt gullblad- kostet litt med pensel og hokkus pokkus så hadde jeg de søteste gull egg som ligger på et fat på bordet enda faktisk. Jeg tenker at gull er jo inn- og egg går jo i kategorien "natur" som jeg liker å ha i hjemmet mitt- så eggene får ligge litt til.

Det er vel ingen hemmelighet at jeg gleder meg til våren? Hva med deg- er du klar for å gi slipp på snøen? Om ikke er du hjertelig velkommen til å hente resten av den vi har :)







4 kommentarer:

Renate Vintland sa...

Hei der snuppa,
Så fine eggene var! Er helt sikker på at de passer perfekt hos deg, og ja, la dem ligge litt til!

Stor klem fra Renate

Anonym sa...

Altså me har ikkje hatt snø på fleire mnd,så eg er veldig fornøyd med å ha det bart men meir varme må eg sei jatakk til :)
Det stod i avisa idag om noken gamle menn som meinte at det hadde ikkje vært så kald vinter og vår siden 1800 tallet,så sååå gamle blir dei eldste på Stord,me har jo ikkje hatt regn på evigheter men får det vel igjen!
Så flotte dei egga var med gull på :)flinke du eg kommer ikkje på sånt eg!
Eg har et par påskeliljer stående og gleder meg til dei visner snart for er litt for gult nå etter påske!

Ønsker deg ein flott dag!
God klem fra Lillian

Anonym sa...

Håper snøen smelter fort hos dere,så våren kan komme for fullt:))

Mariann Rosfjord sa...

Kjempefint :) for en god idee! I