tirsdag, september 15, 2009

Lys i tunnellen...



Endelig- jeg føler at vi har famlet i blinde en stund, men nå tror jeg at vi kan skimte lyset i enden av tunnellen. Ikke akkurat for tidlig! Men når det er sagt så har vi enda en del igjen. I går ble marmorflisene på badet lagt, veggene er "allerede" oppe. På vaskerommet blir flisene lagt i dag, også her er veggene oppe- så da gjenstår det litt listing. Jeg er veldig i tvil om lister i taket på badet, fordi jeg har lyst på noen som er veeeeldig brede og samtidig profilerte. Skulle helst ha fått dem ferdig malt også, men det er visst å ønske for mye. Jeg vurderer sterkt å gå till innkjøp av isoporlister- det er så mange flotte å velge mellom, så det må jeg utforske litt mere.
På loftet er et soverom ferdig gipset og taket er nesten ferdig. Det andre soverommet har fått litt gips, men er ikke ferdig. I går kjøpte vi inn panel-platene som skal opp i loftstua, og bestemte oss for gips på det lille toalettet oppe.
Jeg bestemte oss også for gulv i ganga. Det ble mørkegrått, nesten som skifer i et flisemønster. Det er fint å ha en Mamma som jobber på Alloc fabrikken og som ordner billig gulv...
Gulvet på loftet blir "smoked oak"- gleder meg til å vise dere.

Men er det noen som kan komme med et godt tips? Soverommene oppe får skråvegger på begge sider. Hvordan lager man greie garderobeskap da? Jeg vrir hjernen og håper virkelig at noen av dere har vært borti dette og kan gi meg noen gode ideer. Kanskje noen til og med har noen bilder de kan vise...




Ingen kommentarer: