onsdag, april 14, 2010

Epletre greiner fra Abrahams Hage


Epletrær som står i full blomst- biene som surrer rundt og sørger for at vi får deilige epler. Det er en herlig tid vi går i møte. Jeg har fått en forsmak på denne tiden- for en god uke siden fikk jeg gå i Abraham's gamle hage å plukke noen greiner som jeg satt i vase.


Jeg var ganske spent på om jeg ville klare å få små epleblomster på greinene. Før jeg satt dem i vann, slo jeg litt med en hammer nederst på greinene, slik at de fliset seg litt.
Etter noen dager så jeg små skudd, og så noen ørsmå blomsterknopper. I går da jeg kom hjem fra jobb hadde blomstene sprunget ut.

Vi har allerede kommet halvveis i uken, og jeg begynner å forberede meg på helg. Lørdag reiser jeg til Praha med jobben. Det er meldt sol og god temperatur og jeg gleder meg. Jeg tar gjerne i mot tips til hva vi kan finne på. Har du vært i Praha? Jeg har hørt at shopping er lurt å gjøre litt utenfor selve hovedgatene, og at det finnes flere shoppingsentre...

4 kommentarer:

Ingvild sa...

Epleblomster er noe av det vakreste jeg vet om!

Kjusa deg som skal til Praha i helgen. Det er en nydelig by...
Kan desverre ikke gi deg så mange shoppingtips, gjorde ikke så mye slikt mens jeg var der!

Ha en fin dag,
klem,I

Mor og datter sa...

Så fine bilder!! :)
har ikke vært i praha enda, men har hørt at det er veldig billig der ;)
klem

salige lavendel sa...

Nydelige eplegrener. Så snilt å la deg få plukke dem. Jeg har vært i Praha for 4 år siden, for vi hentet vår lille sjeldne hunderase der. Det er en fantastisk arkitektur der,masse gamle vakre bygninger. Det er en opplevelse i seg selv. Litt utenfor hoved handlegaten er prisene ofte mye lavere og du kan finne skikkelig fine butikker med kvarte prisen av her hjemme.I allefall var det sånn for 4 år siden da vi var der. Kan jo ha endret seg prismessig nå, det vet jeg ikke.

fru Dyregod sa...

Epleblomster er kjempelekre! Spørs om du kommer til Praha nå, da. Du skulle vel fly dit, antar jeg. Hvis ikke håper jeg du får muligheten en annen gang.