torsdag, april 15, 2010

Årets første...


Ingenting er vel så vakkert som årets første hvitveis! Det er noe spesielt med disse første vårblomstene som titter opp fra jorda- de ser på en måte så ferske ut!!! Nydelige og klare i fargene.

Om ikke mange dager kan vi se langstrakte tepper av hvitveis og kjenne duften av dem.
Jeg plukket inn årets første bukett i går. Det er ikke så mange dager de står inne i vasen, men da er det jo bare å plukke inn nye. De er enda litt korte i stilken og det får meg til å huske da vi var små og oppdaget de første hvitveisene som vi plukket og gav til Mamma- de hadde så kort stilk at hun satte dem i eggeglass!

Mens den ene etter den andre flyplassen stenger på grunn av asken som svirrer rundt høyt der oppe i luften- krysser jeg fingre og tær for at det svirrer bort innen lørdag når vi reiser til Praha!


3 kommentarer:

Behindabluedoor sa...

Hei Yvonne..

Hvitveiser er et godt vårtegn, når de "popper" opp ja da er våren kommet ;))

I dag tenkte jeg og ta en tur til Lyngdal og da må jeg nok innom Mosters Hus ;)

Ønsker deg en strålende flott vårdag..

KLem fra Mona

Besta sa...

Nydelig med hvitveis, har et teppe av de i bakken bak huset:)
Håper virkelig asken gir seg til lørdag, ha en fin tur.
klem fra marilyn

Camilla`s Castle sa...

Så nydelige hvitveis:) Det er virkelig et deilig vårtegn!