fredag, november 04, 2011

Nedvask i Stua, og litt om hva vi hater!

Med fare for å tirre på meg Liverpool-fans, velger jeg og vise to bilder fra nyhetene i dag. Det er vel kanskje ikke akkurat Liverpool som er gjenstand for nyheten, men heller at det er grusomt å bruke fotball sengetøy som en del av interiøret. For å si det sånn- det hadde aldri kommet inn på mitt soverom!
Det listes opp verstinger og styggedom i artikkelen, og de fleste av dem er vel innlysende for de som er middels opptatt av interiør i hjemmet. At chabby chick er på vei ut måtte nesten komme før eller siden. Det er en mektig stil, synes jeg.
MEN, på den andre siden tenker jeg at fred på jord! det er da opp til hver enkelt hvordan stil man vil ha i sitt eget hjem. Om man elsker slitte møbler og madonna figurer, blonder og blomster, eller om man flytter hele skogen inn i stua, eller velger å ha ingenting på veggene og så sterilt at en stakkars som kommer på besøk, lurer på om han må ta på sånne små plastpose-tøffler. Ja så skal må kjøre den stilen. Det viktigste er da at det er et hjem for den som bor og lever der.
Så over til den delen av overskriften som har med nedvask å gjøre! Hvor mange av dere kan si at dere er ferdig med julevasken?
Jeg rekker handa i været- samtidig som jeg innrømmer at det var slett ikke meningen. I forgje uke hadde vi nemlig besøk av feieren. Da vi kom hjem fra jobb, var det alt annet enn hvitt i stua og kjøkkenet. Et ujevnt lag av sot hadde lagt seg over møbler, gulv og vegger og selvfølgelig alle mine hvite ting og tang. Da var det bare å sette i gang med vasking! Lang historie kort; dagen etterpå ringte jeg forsikringen, i går var Polygon og vasket ned og det var deilig å komme hjem til gullende ren stue. Taket må nok males, men det tenker jeg blir til våren. Deilig å slippe å tenke på at lister og vegger skal vaskes før jul. Malingen står klar, så egentlig burde en sette i gang med det, mens det enda ikke er spindelsvev i hjørnene. Men det blir uansett ikke til helga, da er det nemlig jobb for min del.
Ha en flott fredag dere, og riktig god helg :)

2 kommentarer:

Heims verden sa...

Du jeg så de hadde de på mosters hus ei gang jeg var hjemme! De var nydelig i virkeligheten også:D Er jo veldig greit å kunne kjøpe en fliseprøve der eller låne om vi skulle ha lyst til å gå for de flisene når den tid kommer:D Tror jeg må innom en tur denne helgen også;) hehe

Ha en kjempefin helg:D

dryss sa...

Snakk om hell i uhell! Håper ingenting ble ødelagt... Hmm - kan det virkelig bli sånn når feieren har vært på besøk? Da må jo forsikringsselskapene tape litt på det... Vi har ikke pipe, så må nok ta julevasken selv... Tiltak selv med liten leilighet.

Gleder meg til å se bilde av juletreet ditt!! Høres ut som du har en kanonbra plan:-)

Ha en toppers helg!