fredag, november 18, 2011

Bok med stor B i hus

Jeg er veldig glad i å bake, selv om jeg ikke baker hele tiden både fordi jeg ikke klarer å la være å smake. ( Les: spise til det er tomt) og fordi jeg rett og slett ikke har tid. Tingen er den at jeg koser meg når jeg baker, og synes det er veldig gøy. Manuela er en veldig stor inspirasjon for veldig mange også meg. For en stund siden traff jeg henne og Trude i det de var på vei til Stavanger for å holde kurs. Da fikk jeg se gjennom den brenn ferske boka hennes.
Et par uker etter var boka i butikk og det var Løp og kjøp. At Manuela og Trude tok turen innom Farsund på sin signeringsferd var jo bare flott.
Sessa og jeg tok turen ut og fikk signert boka. Vi var ganske langt fra de eneste som ville det og Libris lokaler var stappet til randen av mennesker som var ute i samme ærend som oss. Og midt i ventinga ble plutselig Sessas ben veldig-veldig trøtte og dessuten måtte hun virkelig ha noe å"gikke" for hun var veldig tørst. Med lovnad om at det skulle bli brus etter at vi var ferdig og at hun fikk hvile fotene sine ved å sitte en liten stund på disken fikk vi møtt Manuela, tatt en rask liten prat og et par bilder før vi gikk på butikken for å få brus. Boka har jeg skrevet litt om for et par innlegg siden. Men til alle som er glad i baking, kaker og ikke minst rosa er det bare å si at denne boka er et must i hylla. Jeg er ganske sikker på at det vil ligge mange eksemplarer av denne boka under juletreet i mange hjem i år. Libris i Farsund solgte nesten 100 eksemplarer bare på denne ene kvelden.
Det er fredag dere, og det skal bli deilig med helg. Jeg har endelig fått forsikringspenger etter feier besøket og i går ble det ny støvsuger. Den har jeg tenkt å prøve i dag. Du kan jo gitte fargen ... Jepp, det ble HVIT!
Kanksje hørs vi i løpet av helgen :)

1 kommentar:

Renate Vintland sa...

Jeg melder meg helt frivillig til å prøve ut noe du har bakt fra boka ;)
Stor klem fra meg i lia <3