onsdag, januar 20, 2010

Har du prøvd...





Finnes det noen i blogglandia som har prøvd å farge de hvite trekkene til Ektorp'en?

Jeg går og tenker på om jeg skal prøve å farge et sett for å se om det er mulig. Faren er jo at en sitter igjen med et farget trekk, men som fortsatt har hvite sømmer. Det er nok ikke særlig lekkert akkurat. Jeg har veldig lyst på et grått trekk, men synes de som er på IKEA er uhorvelig dyre i forhold til de hvite. Trekket jeg har på nå, kunne med glede ha vært byttet, enda de var nye bare en mnd før jul og allerede har fått seg en tur i vaskemaskinen.

Forøvrig synes jeg at det ikke er alltid like god kvalitet på trekkene. Flere ganger har jeg opplevd at de rakner litt histen og pisten i sømmene, enda jeg tar dem på igjen mens de er våte.

Noen har også vært litt dårlige i veven...

Jeg kunne sikkert ha fått byttet dem, men det er liksom ikke bare å kaste seg i bilen å kjøre to timer for å få nye trekk. Er det andre enn meg som har synspunkter på dette???


Og ikke minst ville jeg bli veldig glad om noen andre har prøvd å farge trekkene og kunne fortelle meg resultatet...


2 kommentarer:

RA/finetingtingeling sa...

Jeg kjøpte det nye, grå lintrekket til min 3-seter (og det svart/hvite blomstertrekket til mine to jennylundastoler) og er kjempefornøyd med det. Absolutt verdt pengene. Ikke bare er lintrekket slitesterkt, men man behøver heller ikke uroe seg for at man lager flekker! :)

fru Dyregod sa...

Jeg tror at de hvite trekkene er i dårligere stoff enn en del av de fargede. Derav prisen. Jeg har det beige med vevet blomstermønster og er fornøyd med det. Men lintrekkene virker også kraftigere enn de hvite, så jeg tror jeg ville spart opp noen kroner og kjøpt nytt var jeg deg.