mandag, desember 13, 2010

Det flasker seg til...

Nesten klar nå- Lurer noen ganger på hvorfor jeg hvert år gidder å si til meg selv at til neste år skal det bli andre boller- da skal jeg være ute i god tid... Det blir aldri noe når neste år kommer likevel. Samme stresset og desember bare flyr avgårde, meg med halsende på slep!
Men 3. søndag i advent ble det pyntet litt rundt i huset. Som jeg har fortalt før så pyntes det ikke overdådig i huset mitt til jul, men litt dukker opp .
I går var vi også ute i skogen å hugget juletre til Sessa. Hun satt på akebrett, og det var bare Onkel som fikk lov å dra henne. Ikke at Tante var så lei seg for det akkurat. Hun ville også gjerne sitte på og det var kun en i følget som ikke var enig i det og du kan jo lure på hvem. Tippet du Onkel- så er svaret helt korrekt!
Men Tante fikk sitte på ned igjen bakken, og jeg skal si det gikk unna! Etterpå fikk Onkel seg en tur ned bakken, men det var først etter at han hadde dratt Sessa og akebrett opp igjen ...

Et pitte lite innslag av rødt siden det er jul. Disse små søte sitter på peis hyllen, enn så lenge. Men siden de er røde er det i grunnen ikke godt å si om de får bli så veldig lenge. Hva er det egentlig med meg og rødt? jeg synes det er veldig fint, men ikke i min stue, hmm nesten som et sånt forstyrrende element som jeg ikke blir helt klok på. Rart hvor stuck opp man blir på hvitt da!
Ønsker deg i hvertfall en flott uke, med kos og stress før roen senker seg.


2 kommentarer:

Besta sa...

Syntes det var nydelig pyntet hos deg:) Jeg har ingenting rødt i stua for øyeblikket men savner noe, tror kanskje det blir en rød amaryllis eller julestjerne. På kjøkkenet er det nesten en overdose av rødt i år, men det kan være koselig å forandre litt fra år til år.
Ha en fin dag.

klem fra marilyn

Karin sa...

Du er da godt i rute etter bildene :-) Etter mange år med bare stress tror jeg at jeg har lært meg å kose meg med stresset. Det å tenne lys, litt musikk og god varme i huset er fint når man skal sresse :-) Jeg har også masse igjen, men blogger bare det jeg har fått til :-)